Crisi de la Pagesia: Rendibilitat i Sostenibilitat

​​​​

​​​​​​​​Investigadors de la Universitat de Barcelona, representants polítics i actors destacats del món agrari s'han reunit a l’Aula Magna Ramón Parés de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona per aportar reflexions i possibles solucions a l’estat actual del sector agrari a Catalunya, en el marc de les recents mobilitzacions que s’han produït.

Consulta el programa
  • ​​​​​​​16:00. Benvinguda i introducció a la sessió. Joan Guàrdia rector de la Universitat de Barcelona, Rosina Gironès coordinadora del Hub UB en Sostenibilitat Global.
  • 16:15. Escenaris climàtics i hídrics dels pròxims 50 anys a l’àrea mediterrània, adaptació i mitigació. M. Carme Llasat, Departament de Física Aplicada; UB.
  • 16:35. Els límits actuals de la pagesia per a la rendibilitat i la sostenibilitat. Joan Caball, coordinador nacional de la Unió de Pagesos.
  • 16:55. Solucions per fer sostenible i rendible la producció d’aliments. Enric Tello i Ana Moragues, Departament d'Història Econòmica, Institucions, Política i Economia Mundial; Food Action and Research Observatory UB (FARO).
  • ​​​​17:15. Agricultura i biodiversitat. F. Xavier Sans, Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals; Institut de Recerca de Biodiversitat UB (IRBio)
  • 17:35. Gestió de la producció d’aliments per a l’adaptació a la transició ecològica, paper de l’administració. Elisenda Guillaumes, directora general d’Agricultura i Ramaderia; Generalitat de Catalunya.
  • 17:55. Taula Rodona amb les intervencions, a més a més dels ponents, de Montse Lligadas, tècnica de dinamització agroterritorial del Consell Comarcal del Baix Llobregat; German Domínguez, pagès del Parc Agrari del Baix

​​​​​​Llobregat; Imma Puigcorbé, veterinària i pagesa, representant de Plataforma     Pagesa, i Jordi Ginabreda, cuiner i ramader del Pla de l'Estany. Modera Teresa  Sauras, vicerectora de Sostenibilitat i Acció Climàtica.
  • 19:00. Tancament de la sessió i aperitiu conjunt.
Recupera les imatges de l'esdeveniment
Crisi de la pagesia: rendibilitat i sostenibilitat