Com cal avaluar la recerca que es fa a les universitats?

La Lliga d’Universitats de Recerca Europees reflexiona sobre la necessitat d’utilitzar noves mètriques per mesurar l’activitat investigadora de les institucions d’educació superior.

Institucional

La Universitat de Barcelona encapçala la lluita contra la transfòbia amb una setmana d’activitats reividinicatives

Un informe pioner i debats enriquidors marquen la commemoració del Dia Internacional contra l’LGTBIQ+ fòbia.

Innovació

Els projectes més innovadors en formació permanent reben els Premis IL3-UB

En el mateix acte s’han lliurat els guardons Impuls, per a programes de formació permanent amb més de vint-i-cinc anys d’experiència.

Institucional

El Claustre Universitari aprova elevar a l’equip de govern i al Consell de Govern la moció de suport a Palestina

El resultat ha estat de 59 vots a favor, 23 en contra i 37 abstencions.

Exposició: «La medicina en l'exèrcit romà»

​​​​​​​La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut inaugura l'exposició «La medicina en l'exèrcit romà». A través de més d'un centenar de reproduccions d’instrumental mèdic romà, propietat de Juan Melchor Garcia, aquesta exposició mostra les tècniques, els instruments i els espais amb què es va desenvolupar la medicina militar romana.

Magalí Garrell analitza les (contra)narratives de la violència sexual

Quin impacte té el que pensem sobre les violències sexuals en la identitat i el cos de les persones que les han patit? Convidem Magalí Garrell Ferrando, guanyadora del I Premi Rosalind Franklin als millors treballs finals de màster en perspectiva de gènere, perquè ens en parli. Ens explica com ha estat tot el procés d'elaboració del seu treball, titulat «“Esto me ha hecho feminista”. (Contra)narratives entorn de la violència sexual i transformació subjectiva i social en dones supervivents», i els aprenentatges que n'ha extret.
Magalí Garrell Ferrando