Rehabilitació d'Espais de Recerca i Estabulació

IU16-016391
Actuacions previstes
Aquest projecte preveu dues actuacions, que corresponen a la reforma del Laboratori de Química Farmacèutica i a l’Ampliació de l’Estabulari de Farmàcia.
  • La reforma dels laboratoris del Departament de Química Farmacèutica (A i B) de l’edifici A de la Facultat de Farmàcia, implica renovar la distribució, acabats i millorar la funcionalitat dels espais, actualment deteriorats pel pas del temps i la seva intensa utilització. La proposta incorpora també el subministrament i instal·lació del mobiliari de laboratori, singularment un elevat nombre de vitrines d’extracció, amb una notable complexitat en la seva vinculació amb la climatització dels espais. Els laboratoris principals a reformar són dos:
    • Laboratori A: està format per tres espais, amb una superfície total és de 232,71 m2 i que s’ubica al final del passadís principal del Departament.
    • Laboratori B: amb una superfície de 80,40 m2, al que s’accedeix per una de les portes d’accés al departament des de l’escala E.
  • L’ampliació i reforma de l’estabulari de Farmàcia, en continuïtat amb els espais actuals, consisteix en la creació de noves sales d’allotjament, així com dotar de nous laboratoris, seguint l’esquema existent de l’estabulari. També es dotarà d’una zona de magatzem, per a l’instrumental científic. La superfície serà d’aproximadament de 170 m2.
​​​​​​​Objecte principal i reptes abordats
L’objectiu principal del projecte RELARE és potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació dels grups de recerca de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació. Per això, és necessària la millora d’algunes infraestructures científiques i tecnològiques. La reforma del laboratori de recerca de Química Farmacèutica i l’ampliació de la Unitat d’Experimentació Animal de Farmàcia dotaran de la infraestructura necessària per abordar els reptes següents, que ara mateix amb les condicions que reuneix el laboratori estan molt negativament compromesos:
  • REPTE 1: Donar la formació especialitzada de qualitat als estudiants de postgrau, màster i doctorat i permetre el seu aprenentatge dins d’un entorn adient per tal de poder retornar a la societat els beneficis de la seva formació.
  • REPTE 2: Acollir estudiants post doctorals i investigadors per tal de poder afrontar una recerca d’alt nivell.
  • REPTE 3: Estar en condiciones de sol·licitar projectes d’alt risc i amb un finançament adient, en la fronteradel coneixement, per tal de poder incidir en millores en el camp de la salut en problemes que són d’alt impacte en la societat (malalties neurodegeneratives, unmet medical needs, orphan drugs, etc).
  • REPTE 4: Poder donar resposta a les demandes del sector privat que demanen la intervenció de l’acadèmia. No rebutjar projectes degudament finançats per manca d’infraestructures, lloc per a investigadors, seguretat i falta de confiança en donar la resposta en els terminis necessaris.
  • REPTE 5: Demanar projectes TECNIO i complir les normatives GMP, GLP, etc. que ara no podem ni sol·licitar degut al deteriorat entorn i manca de seguretat, per convertir-nos en un laboratori de referència enel sector de l’industria químic-farmacèutica.
Aquest projecte està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya i amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca, actual Departament de Recerca i Universitats.

logos generalitat i ue