La LERU remarca les seves prioritats en recerca i innovació

Les vint-i-quatre universitats membres de la Lliga, entre les quals hi ha la UB, demanen a la UE que incrementi la inversió en aquestes dues partides en el pròxim programa marc de finançament (FP10).

Nou model simplificat d’ADN per a simulacions computacionals avançades

El mètode CGeNArate permet fer simulacions ràpides i precises de la cromatina i facilita l’observació detallada de les modificacions estructurals del genoma.

Cas d’èxit

Homenatge al professor Joan Perera: una trajectòria de compromís amb la UB

El seu àmbit d’expertesa és l’educació lingüística i ha dut a terme la tasca d’investigació en el Grup de Recerca per a l’Estudi del Repertori Lingüístic (GRERLI).

Sostenibilitat

La UB acull el XXI Congrés Internacional de Recerca Educativa i Innovació

Aquesta edició del congrés AIDIPE s'estructura al voltant de la sostenibilitat i inclou la IV Trobada de Doctorands/es i Investigadors/es Novells en Educació.

del 22 de febrer
al 12 de juliol

V Premi de Pòsters de Solidaritat i Drets Humans

en línia
de l’ 11 de juny
al 21 de juliol

PATRIM’23: Bellesa intersticial

Can Framis

L’eternitat en onze actes: Àlex Nogué transforma la torre de Lletres

Dijous, 30 de maig, la Universitat de Barcelona va acollir una visita molt especial a la torre del Rellotge, també coneguda com a torre de Lletres, que van fer el vicerector de Cultura, Memòria i Patrimoni, Agustí Alcoberro, i el rector, Joan Guàrdia. Els va acompanyar l’artista Àlex Nogué, per presentar la seva instal·lació artística que ha transformat aquest espai emblemàtic en una exploració del temps i la memòria.​​​​​​​

Magalí Garrell analitza les (contra)narratives de la violència sexual

Quin impacte té el que pensem sobre les violències sexuals en la identitat i el cos de les persones que les han patit? Convidem Magalí Garrell Ferrando, guanyadora del I Premi Rosalind Franklin als millors treballs finals de màster en perspectiva de gènere, perquè ens en parli. Ens explica com ha estat tot el procés d'elaboració del seu treball, titulat «“Esto me ha hecho feminista”. (Contra)narratives entorn de la violència sexual i transformació subjectiva i social en dones supervivents», i els aprenentatges que n'ha extret.
Magalí Garrell Ferrando