Cultura

Edicions UB publica el primer manual de filosofia política en català

Filosofia política. Una introducció convida a repensar les opinions pròpies i a participar en el debat sobre la millor manera de construir una societat més justa i lliure.

El projecte del Biogenoma de la Terra seqüenciarà el genoma de prop de 40.000 espècies de plantes, animals i fongs dels Països Catalans

Un article liderat per la Universitat de Barcelona i el Centre de Regulació Genòmica presenta la Iniciativa Catalana per al Projecte del Biogenoma de la Terra (CBP), que pretén evitar la pèrdua de biodiversitat i l’extinció d’éssers vius en un territori cada cop més amenaçat pel canvi climàtic.

Cultura

La Universitat de Barcelona acull més de dos mil experts mundials per repensar i redefinir l’antropologia

El 18è Congrés Biennal de l’EASA reuneix més de dos mil investigadors, que convertiran el Raval en el cor de la recerca antropològica transformadora.

Institucional

La UB aprova un nou model acadèmic i docent, basat en l’aprenentatge actiu i en la innovació

El nou model actualitza els programes de formació dels estudiants i el desenvolupament acadèmic del professorat.

del 17 de maig
al 25 d’octubre

Sèrie literària: «Veus d’autores palestines»

En línia
del 27 de juny
al 02 de desembre

Inauguració de l’exposició dels treballs del Curs d’il·lustració científica: aus, rèptils, amfibis i peixos

Centre de Recursos de Biodiversitat Animal (CRBA)
del 16 de juliol
al 10 d’octubre

Convocatòria del XXIII Premi PENSA d'Assaig Filosòfic

del 02 de setembre
al 28 de febrer

Cursos d’aranès per al primer semestre del curs 2024-2025

Vegeu el web

Benvinguts a la Universitat de Barcelona!

El nostre lema és Som UB, perquè la Universitat de Barcelona formarà part de les vostres vides des d’ara, que comenceu a estudiar-hi, i durant la resta d’etapes que teniu per davant. Amb més de 500 anys d’història, la Universitat de Barcelona és capdavantera en tecnologia i innovació: amb aules digitalitzades d’última generació i la primera competició universitària d’eSports. Líders en recerca i en formació, amb una vida cultural intensa, compromesos amb els valors que defineixen la nostra societat. Benvinguts a la UB!

El que volies saber del Tiktok UB i encara no t’havíem explicat

Alba Capella, Marina Cerdà i Àngel Liu ens parlen del seu pas pel Tiktok de la UB. Ens expliquen coses que han après fent la beca de col·laboració i fan una crida als alumnes perquè participin més als vídeos. Reconeixen que l’algoritme de Tiktok és impredictible i asseguren que s’ho han passat molt bé! Els fem un test ràpid que superen amb escreix i, per acabar, donen consells molt útils a Mayka Kowolik, una de les tiktokers del curs vinent.
Alba Capella, Marina Cerdà i Àngel Liu