Divulgació

El Grup d’Opinió de l’Observatori de Bioètica i Dret de la UB alerta sobre la selecció d’embrions humans per càlcul de risc poligènic

S’hi afirma que hi ha un mercat de serveis entorn de la reproducció assistida que «afavoreix l’eugenèsia de forma encoberta, tot jugant amb les expectatives i les preocupacions de persones i parelles».

Millorar els mètodes estadístics per protegir les poblacions de fauna salvatge

Un treball de l’Equip de Biologia de la Conservació de la UB i l’IRBio alerta que cal millorar la metodologia actual per calcular els canvis poblacionals de la fauna salvatge en risc per poder augmentar-ne la supervivència en el futur.

Com cal avaluar la recerca que es fa a les universitats?

La Lliga d’Universitats de Recerca Europees reflexiona sobre la necessitat d’utilitzar noves mètriques per mesurar l’activitat investigadora de les institucions d’educació superior.

Tota la Universitat de Barcelona clama per la pau

El Consell de Govern assumeix els compromisos del Claustre amb Palestina.

Magalí Garrell analitza les (contra)narratives de la violència sexual

Quin impacte té el que pensem sobre les violències sexuals en la identitat i el cos de les persones que les han patit? Convidem Magalí Garrell Ferrando, guanyadora del I Premi Rosalind Franklin als millors treballs finals de màster en perspectiva de gènere, perquè ens en parli. Ens explica com ha estat tot el procés d'elaboració del seu treball, titulat «“Esto me ha hecho feminista”. (Contra)narratives entorn de la violència sexual i transformació subjectiva i social en dones supervivents», i els aprenentatges que n'ha extret.
Magalí Garrell Ferrando